Skip to main content

Jak wydając zarabiać pieniądze!

portret użytkownika Piotr Korzeniowski

z naszego archiwum.

Artykuły > Ogólna > Jak wydając zarabiać pieniądze!

Kupuję benzynę na stacjach benzynowych sieci X i mam z tego tytułu rabat albo punkty. Czy staję się dzięki temu bogatszy? Namawiam innych by kupowali paliwo do swoich samochodów na stacjach tej sieci, czy sieć mi płaci za reklamę? Tracę tylko czas! Czas to pieniądz! Temat wykorzystania czasu pasjonuje mnie od wielu lat. Doba ma 24 godziny. Pracuję średnio 12 godzin dziennie. Chcę więcej zarabiać! Wydłużenie dnia jest niemożliwe. Co więc zrobić? Czas można zmarnować, ale można go też zduplikować czy pomnożyć.

Amerykanin Dr Bill Quain w książce "Era pro-sumenta" podaje wskazówki jak to zrobić. Pisze tam o specyficznym kliencie: pro-sumencie. Pro-sument zarabia pieniądze, gdy je wydaje, oszczędzając w ten sposób czas. Człowiek wybierając współpracę z korporacją produkującą i zbywającą przeróżne towary i usługi może zduplikować swój czas. Staje się wiernym konsumentem produktów tej korporacji i uczy innych aby robili to samo. Korporacja wynagradza tego człowieka za to co zrobił i za to co zrobili jego uczniowie i uczniowie ich uczniów. O co tu chodzi?

Otóż dzisiaj ci, którzy mają towar zadają sobie pytanie: "Jak zdobyć i utrzymać klienta?" Pomysł przyciągnięcia klientów dodatkowymi korzyściami przy zakupach ma już długą historię i wiele odmian: zbieranie punktów na drobne upominki, gadżety, upusty, oszczędności, aż do możliwości zarabiania pieniędzy. Najprostsze metody marketingu to kuszenie klientów błyskotliwą reklamą, promocją, drobnym prezentem i wielu ludzi się na ten haczyk łapie.

Klient jest tu anonimowy, przypadkowy i jest dostarczycielem gotówki. Są też systemy bardziej zaawansowane, gdzie wymagana jest rejestracja, czyli umowa sprzedawcy (sieci sprzedaży) z klientem - z widokiem na dłuższą współpracę dla obopólnych korzyści, a nagrody są nieporównanie większe (od znacznych oszczędności po zarabianie pieniędzy, które mogą nawet wielokrotnie przewyższać średnią krajową!). Nazywa się to marketingiem sieciowym, wielopoziomowym, dystrybucją interaktywną itp. a polega na maksymalnym skróceniu drogi od producenta do konsumenta, wyeliminowaniu pośredników i masowej reklamy, oraz podzieleniu się zyskiem z konsumentem, który jest zmotywowany do kolejnych zakupów, chociażby dlatego, że złotówka wydana wraca do jego kieszeni.

Połączone są tu najstarsze formy handlu z najnowocześniejszą technologią, od ponad stu lat rozwijane w różnych wydaniach. Już Henry Ford zastosował produkcję na masową skalę, obniżył koszty pojedynczego samochodu, dał więcej zarobić swoim pracownikom przez co mogli pomyśleć o swoim własnym aucie. Z drugiej strony rozwijano proste drogi dystrybucji naturalnych dodatków żywieniowych, kosmetyków, produktów codziennego użytku (czyszczących, piorących), zużywalnych, stosowanych w każdym domu. Powstało dziesiątki, setki firm, które różnią się wachlarzem oferowanych towarów, poziomem jakości, sposobami wynagradzania, poziomem szkolenia. Nie jest to widoczne dla przeciętnego klienta/konsumenta, bo informacja przekazywana jest do zainteresowanych osób bezpośrednio, a nie poprzez massmedia...

Dlatego przeciętny klient nie ma świadomości na jak szeroką skalę się to rozwija w obecnych czasach i często nie odczuwa jeszcze braku edukacji. Można na ten temat czytać w licznych książkach i publikacjach, między innymi polecam "Szkołę biznesu" Roberta Kiyosaki, lub "Rewolucję trzeciej fali" Richarda Poe. Gdy człowiek zrozumie ideę pro-sumpcji, poświęci się z pasją jej realizacji i będzie nauczalny to stanie się bogaty i wolny. Wystarczy tylko pomyśleć i zmienić miejsce robienia zakupów!

Grzegorz Wielgus i Piotr Korzeniowski

13 listopada 2007

1
Ocena: 1 (1 głos)
Twoja ocena: Brak

Pro-Sumenci Kontra Sklepy Rabatowe

portret użytkownika Piotr Korzeniowski

CZĘSTO SPOTYKANYM NIEPOROZUMIENIEM JEST POGLĄD, ŻE TRZEBA WIĘCEJ PRACOWAĆ, ABY
WIĘCEJ ZAROBIĆ.
Sprzedam więcej swego czasu, więcej zarobię.
Naprawdę, twoje dochody wzrosną, gdy zmienisz swój sposób myślenia, a nie gdy
zintensyfikujesz działania.

Zmień sposób myślenia odnośnie zarabiania i spełniania swoich marzeń, a nie szefa.

INTERNET JEST KING KONGIEM HANDLU -
A WCIĄŻ JEST TYLKO NIEMOWLAKIEM !

Uwaga, wszyscy konsumenci! Mam dla was ogłoszenie:
WASZ KONSUMENCKI PLAN NIE DZIAŁA!
Wpojono wam przekonanie, że oszczędzacie pieniądze, kupując z rabatem, ale
tak na prawdę, kupujecie pasywa, zamiast aktywów ... pracujecie coraz więcej
godzin, po to by kupić więcej przecenionych towarów ... i powiększacie,
obciążony 20 procentowymi odsetkami dług na waszych kartach kredytowych, tak
by producenci obrastali w tłuszcz i byli szczęśliwi.
Obudźcie się konsumenci!
Daliście sobie wcisnąć błędny plan. I zgadnijcie, kto wam go sprzedał?
To prawda - producenci! Jeżeli porównacie Plan Konsumentów z Planem Producentów,
łatwo dostrzeżecie, dlaczego producenci pragną utrzymać istniejący stan rzeczy.
Widać to w poniższym zestawieniu;

Plan Konsumentów kontra Plan Producentów
1.Wydawaj pieniądze 1.Zarabiaj pieniądze
2.Pracuj na etacie 2.Bądź właścicielem firmy
3.Miej ograniczoną pensję 3.Miej nie ograniczone dochody
4.Wpadaj w coraz większe długi 4.Bądź finansowo niezależny
5.Myśl kategoriami starej ekonomii 5.Myśl kategoriami nowej ekonomii
6.Zwiększaj pasywa 6.Zwiększaj aktywa
7."Oszczędzaj" na krótką metę 7.Kumuluj bogactwo

Pojawienie się e-handlu tylko zwielokrotniło dysproporcje pomiędzy tymi dwoma
planami. Internetowi konsumenci wpadają w entuzjazm, ponieważ wydawanie pieniędzy
jest łatwiejsze i tańsze, niż kiedykolwiek wcześniej.
A internetowych producentów ogarnia entuzjazm, ponieważ stają się coraz więksi i
coraz bardziej tłuści, wkładając w to mniej wysiłku.
W rzeczywistości Internet wykreował nową generację producentów - King Kongów Handlu.

Masz wiele możliwości, a ja proponuję tę ofertę z Polską firmą, sprawdź jak prosto
można zdobyć niezależność finansową;

Pozdrawiam
Zenon Kamiński

Niezależność finansowa

portret użytkownika Piotr Korzeniowski

Zero Wymówek w FM Group

portret użytkownika Piotr Korzeniowski

Opcje wyświetlania odpowiedzi

Wybierz preferowany sposób wyświetlania odpowiedzi i kliknij "Zapisz ustawienia" by wprowadzić zmiany.