Skip to main content

Ruszył Protest Głodowy Łodzian

portret użytkownika Z sieci
lodz.png

23.lipca Zarząd Regionalny przyjął Uchwałę w sprawie Podjęcia Akcji Protestacyjnej. Ustalono, że „akcja protestacyjna na tle żywnościowym” będzie przebiegała w czterech etapach:

„1-szy etap – dnia 27.07.81 r. godz. 15.00 kawalkada samochodów MPK od Pl. Niepodległości do Pl. Wolności z 1 minutowym postojem przed Urzędem Miasta.

2-gi etap – dnia 28.07.1981 r. godz. 15.30 kawalkada samochodów PKS od Pl. Niepodległości do Pl. Wolności z 1 minutowym postojem przed Urzędem Miasta Łodzi.

3-ci etap – dnia 29.07.1981 r. godz.13.30 kawalkada samochodów ciężarowych „Transbudu” od Pl. Niepodległości do Pl. Wolności z 1 minutowym postojem przed Urzędem Miasta Łodzi.

4-ty etap – dnia 30.07.1981 r. manifestacja kobiet, (marsz głodowy).

Zbiórka o godzinie 15.00 na Placu Katedralnym, następnie marsz z katedry do Placu Wolności z postojem przed Urzędem Miasta. Odwołanie akcji protestacyjnej może nastąpić najpóźniej na dwa dni przed rozpoczęciem każdego z etapów o ile władze przekonają nas, że poprawa ma charakter trwały, a handel z kartkami bez pokrycia raz na zawsze skończony.”

No i się zaczęło. 27.lipca wyruszyła z Placu Niepodległości kawalkada 17 autobusów. Przejechały w dość wolnym tempie. Przy zachowaniu należytych odstępów cały ten „tabor” ciągnął się na przestrzeni ok. 400 m. Autobusy były oplakatowane. Dominowały napisy GŁÓD. Przed budynkiem Urzędu Miasta tabor się zatrzymał i kierowcy włączyli sygnały. Halas był potworny. Trwał przez całą minutę. Na całej trasie na chodnikach stały tłumy ludzi. Przez warkot silników przebijały się oklaski i okrzyki.

Dzień później, 28.lipca, ten sam scenariusz powtórzył się z udziałem autobusów PKS. Widzów było jeszcze więcej, a hasła bardziej radykalne.

29.lipca huk na ulicy Piotrkowskiej przewyższał wszystkie poprzednie hałasy. Jechały ciężarówki „Transbudu”. Publiczności znowu przybyło.

Jerzy: https://jerzykropiwnicki.wordpress.com/

5
Ocena: 5 (1 głos)
Twoja ocena: Brak