Skip to main content

Konferencja Smoleńska – transmisja na żywo

22.10.2012 09:05
22.10.2012 19:05

http://www.popler.tv/KonferencjaSmolenska

W godz. 9.00-19.00 portal Niezalezna.pl transmituje relację live z konferencji naukowej dotyczącej katastrofy smoleńskiej.

Celem konferencji jest stworzenie forum dla przedstawienia interdyscyplinarnych badań dotyczących mechaniki lotu i mechaniki zniszczenia samolotu TU-154M w katastrofie smoleńskiej.

W I Konferencji Smoleńskiej poświęconej mechanizmowi zniszczenia oraz analizie mechanizmu lotu i okoliczności towarzyszących w „katastrofie smoleńskiej”, jakiej uległ samolot rządowy TU-154M w dniu 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku biorą udział min. Antoni Macierewicz, Piotr Naimski oraz Beata Gosiewska, Małgorzata Wassermann, Andrzej Melak i Ewa Kochanowska.

Tematyka konferencji będzie obejmować wszystkie aspekty techniczne związane ze zniszczeniem samolotu TU-154 M niezależnie od dziedziny techniki, do której dane zagadnienie się kwalifikuje. Referaty na Konferencję mogą więc dotyczyć zarówno zagadnień ogólnych związanych z mechaniką lotu i mechaniką zniszczenia jak też zagadnień specjalistycznych związanych z analizą danych pokładowych, badań materiałowych, badań modelowych, badań symulacyjnych i innych.

Konferencja została podzielona na pięć bloków tematycznych:

1. Zagadnienia ogólne:
- konstrukcje lotnicze
- katastrofy lotnicze
- metody analiz katastrof lotniczy,
- analizy porównawcze

2. Mechanika lotu i odtworzenie trajektorii lotu
- zagadnienia ogólne dotyczące mechaniki lotu,
- trajektoria samolotu TU-154M w całości
- trajektoria lotu poszczególnych części znalezionych na wrakowisku

3. Mechanika zniszczenia i badania symulacyjne "katastrofy smoleńskiej"
- hipoteza zniszczenia zainicjowanego uderzeniem w brzozę
- hipoteza zniszczenia przez rozerwanie w powietrzu
- hipoteza zniszczenia w wyniku uderzenia w grunt
- hipoteza lądowania awaryjnego i rozpadu po wylądowaniu
- inne hipotezy mechanizmu zniszczenia
inne zagadnienia związane z badaniem przyczyn katastrofy

4. Aerodynamika i badania modelowe

5. Zagadnienia materiałowe i inne

Poniżej udostępniamy szczegółowy program konferencji oraz link do transmisji z konferencji:

WPROWADZENIE
Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza
09:05 – 09:20 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Referat wprowadzający do Konferencji
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE I ANALIZA WRAKOWISKA
Prowadzący Kazimierz Flaga, Politechnika Krakowska

09:20 – 09:40 Chris Cieszewski, University of Georgia - Micro-detail comparative forest site analysis using high-resolution satellite imagery
09:40 – 10:10 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Mechanizmzniszczenia w wybranych katastrofach lotniczych
10:10 – 10:30 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Ocena, technika badań oraz możliwość awarii systemu elektroenergetycznego samolotu Tu-154M
10:30 – 10:50 Gregory Szuladziński, Analytical Service Pty Ltd - Niektóre aspekty katastrofy smoleńskiej i tematy z tym związane
10:50 – 11:20 Przerwa

II. BADANIA FIZYKOCHEMICZNE, ASPEKTY

WYTRZYMAŁOŚCIOWE
Prowadzący Robert Gałązka, Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk

11:20 – 11:40 Wacław Berczyński, Former Politechnika Łódzka, Concordia Univ., Widener Univ., Boeing - Analiza wytrzymałościowa elementów struktury Tu-154M
11:40 – 12:00 Jan Błaszczyk, Wojskowa Akademia Techniczna - Brzoza smoleńska – aspekty wytrzymałościowe struktury skrzydła samolotu Tu-154
12:00 – 12:15 Wojciech Fabianowski, Politechnika Warszawska, Jan Jaworski, Uniwersytet Warszawski - Charakteryzacja próbek 1 - 5 metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizy rentgenowskiej (EDS)
12:15 – 12:30 Jan Obrębki, Politechnika Warszawska - Opis sposobu zniszczenia małego fragmentu Tu-154M nr 101
12:30 – 12:50 Chris Cieszewski, University of Georgia - Assessment of wood properties for the birch samples from Poland, USA, and Smolensk using NIR spectroscopy and SilviScan
12:50 – 13:50
Przerwa obiadowa
III. ZAGADNIENIA ZWIAZANE Z TRAJEKTORIĄ LOTU
Prowadzący Zdzisław Gosiewski, Politechnika Białostocka

13:50 – 14:20 Kazimierz Nowaczyk, University of Maryland - Analiza zapisów urządzeń TAWS i FMS firmy Universal Avionics System Corporation zainstalowanych w rządowym samolocie Tu-154M 101
14:20 – 14:40 Marek Dąbrowski - Położenie samolotu w momencie uderzenia w brzozę i bezpośrednio po uderzeniu wg danych MAK i KBWL LP
14:40 - 15:00 Michał Jaworski - Próba interpretacji wybranych parametrów lotu –trajektoria pionowa oraz kąt przechylenia
15:00 – 15:20 Andrzej Flaga, Politechnika Krakowska - O potrzebie i możliwościach przeprowadzenia badań modelowych w tunelu aerodynamicznym Politechniki Krakowskiej potwierdzających hipotezę zniszczenia samolotu Tu-154 pod Smoleńskiem przez rozerwanie samolotu w powietrzu
15:20 – 15:40 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Hipoteza eksplozji w zewnętrznym zbiorniku paliwa lewego skrzydła na skutek zapłonu elektrycznego mieszanki paliwo- powietrze
15:40 – 16:10 Przerwa
IV. ANALIZA ZDERZEŃ I MODELOWANIE NUMERYCZNE
Prowadzący Grzegorz Jemielita, Politechnika Warszawska

16:10 – 16:40 Wiesław Binienda, The University of Akron - Symulacje komputerowe za pomocą programów LSDYNA3D oraz CFXweryfikujące przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M w Smoleńsku
16:40 – 17:00 Aleksander Olejnik, Stanisław Kachel, Adam Kozakiewicz, Wojskowa Akademia Techniczna - Zastosowanie inżynierii odwrotnej do procesu modelowania lotniczych konstrukcji cienkościennych
17:00 – 17:20 Marek Czachor, Politechnika Gdańska - Testy niszczące samolotów Douglas DC-7 i Lockheed Constellation a katastrofa Tu-154M w Smoleńsku
17:20 – 17:40 Andrzej Morka, Tadeusz Niezgoda, Paweł Dziewulski, Sebastian Stanisławek, Wojskowa Akademia Techniczna - Problemy modelowania numerycznego zagadnienia zderzeń ciał
17:40 – 17:50 Przerwa
17:50 – 19:00
DYSKUSJA GENERALNA
Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza

W godz. 9.00-19.00 portal Niezalezna.pl transmituje relację live z konferencji naukowej dotyczącej katastrofy smoleńskiej.

Celem konferencji jest stworzenie forum dla przedstawienia interdyscyplinarnych badań dotyczących mechaniki lotu i mechaniki zniszczenia samolotu TU-154M w katastrofie smoleńskiej.

W I Konferencji Smoleńskiej poświęconej mechanizmowi zniszczenia oraz analizie mechanizmu lotu i okoliczności towarzyszących w „katastrofie smoleńskiej”, jakiej uległ samolot rządowy TU-154M w dniu 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku biorą udział min. Antoni Macierewicz, Piotr Naimski oraz Beata Gosiewska, Małgorzata Wassermann, Andrzej Melak i Ewa Kochanowska.

Tematyka konferencji będzie obejmować wszystkie aspekty techniczne związane ze zniszczeniem samolotu TU-154 M niezależnie od dziedziny techniki, do której dane zagadnienie się kwalifikuje. Referaty na Konferencję mogą więc dotyczyć zarówno zagadnień ogólnych związanych z mechaniką lotu i mechaniką zniszczenia jak też zagadnień specjalistycznych związanych z analizą danych pokładowych, badań materiałowych, badań modelowych, badań symulacyjnych i innych.

Konferencja została podzielona na pięć bloków tematycznych:

1. Zagadnienia ogólne:
- konstrukcje lotnicze
- katastrofy lotnicze
- metody analiz katastrof lotniczy,
- analizy porównawcze

2. Mechanika lotu i odtworzenie trajektorii lotu
- zagadnienia ogólne dotyczące mechaniki lotu,
- trajektoria samolotu TU-154M w całości
- trajektoria lotu poszczególnych części znalezionych na wrakowisku

3. Mechanika zniszczenia i badania symulacyjne "katastrofy smoleńskiej"
- hipoteza zniszczenia zainicjowanego uderzeniem w brzozę
- hipoteza zniszczenia przez rozerwanie w powietrzu
- hipoteza zniszczenia w wyniku uderzenia w grunt
- hipoteza lądowania awaryjnego i rozpadu po wylądowaniu
- inne hipotezy mechanizmu zniszczenia
inne zagadnienia związane z badaniem przyczyn katastrofy

4. Aerodynamika i badania modelowe

5. Zagadnienia materiałowe i inne

Poniżej udostępniamy szczegółowy program konferencji oraz link do transmisji z konferencji:

WPROWADZENIE
Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza
09:05 – 09:20 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Referat wprowadzający do Konferencji
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE I ANALIZA WRAKOWISKA
Prowadzący Kazimierz Flaga, Politechnika Krakowska

09:20 – 09:40 Chris Cieszewski, University of Georgia - Micro-detail comparative forest site analysis using high-resolution satellite imagery
09:40 – 10:10 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Mechanizmzniszczenia w wybranych katastrofach lotniczych
10:10 – 10:30 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Ocena, technika badań oraz możliwość awarii systemu elektroenergetycznego samolotu Tu-154M
10:30 – 10:50 Gregory Szuladziński, Analytical Service Pty Ltd - Niektóre aspekty katastrofy smoleńskiej i tematy z tym związane
10:50 – 11:20 Przerwa

II. BADANIA FIZYKOCHEMICZNE, ASPEKTY

WYTRZYMAŁOŚCIOWE
Prowadzący Robert Gałązka, Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk

11:20 – 11:40 Wacław Berczyński, Former Politechnika Łódzka, Concordia Univ., Widener Univ., Boeing - Analiza wytrzymałościowa elementów struktury Tu-154M
11:40 – 12:00 Jan Błaszczyk, Wojskowa Akademia Techniczna - Brzoza smoleńska – aspekty wytrzymałościowe struktury skrzydła samolotu Tu-154
12:00 – 12:15 Wojciech Fabianowski, Politechnika Warszawska, Jan Jaworski, Uniwersytet Warszawski - Charakteryzacja próbek 1 - 5 metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizy rentgenowskiej (EDS)
12:15 – 12:30 Jan Obrębki, Politechnika Warszawska - Opis sposobu zniszczenia małego fragmentu Tu-154M nr 101
12:30 – 12:50 Chris Cieszewski, University of Georgia - Assessment of wood properties for the birch samples from Poland, USA, and Smolensk using NIR spectroscopy and SilviScan
12:50 – 13:50
Przerwa obiadowa
III. ZAGADNIENIA ZWIAZANE Z TRAJEKTORIĄ LOTU
Prowadzący Zdzisław Gosiewski, Politechnika Białostocka

13:50 – 14:20 Kazimierz Nowaczyk, University of Maryland - Analiza zapisów urządzeń TAWS i FMS firmy Universal Avionics System Corporation zainstalowanych w rządowym samolocie Tu-154M 101
14:20 – 14:40 Marek Dąbrowski - Położenie samolotu w momencie uderzenia w brzozę i bezpośrednio po uderzeniu wg danych MAK i KBWL LP
14:40 - 15:00 Michał Jaworski - Próba interpretacji wybranych parametrów lotu –trajektoria pionowa oraz kąt przechylenia
15:00 – 15:20 Andrzej Flaga, Politechnika Krakowska - O potrzebie i możliwościach przeprowadzenia badań modelowych w tunelu aerodynamicznym Politechniki Krakowskiej potwierdzających hipotezę zniszczenia samolotu Tu-154 pod Smoleńskiem przez rozerwanie samolotu w powietrzu
15:20 – 15:40 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Hipoteza eksplozji w zewnętrznym zbiorniku paliwa lewego skrzydła na skutek zapłonu elektrycznego mieszanki paliwo- powietrze
15:40 – 16:10 Przerwa
IV. ANALIZA ZDERZEŃ I MODELOWANIE NUMERYCZNE
Prowadzący Grzegorz Jemielita, Politechnika Warszawska

16:10 – 16:40 Wiesław Binienda, The University of Akron - Symulacje komputerowe za pomocą programów LSDYNA3D oraz CFXweryfikujące przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M w Smoleńsku
16:40 – 17:00 Aleksander Olejnik, Stanisław Kachel, Adam Kozakiewicz, Wojskowa Akademia Techniczna - Zastosowanie inżynierii odwrotnej do procesu modelowania lotniczych konstrukcji cienkościennych
17:00 – 17:20 Marek Czachor, Politechnika Gdańska - Testy niszczące samolotów Douglas DC-7 i Lockheed Constellation a katastrofa Tu-154M w Smoleńsku
17:20 – 17:40 Andrzej Morka, Tadeusz Niezgoda, Paweł Dziewulski, Sebastian Stanisławek, Wojskowa Akademia Techniczna - Problemy modelowania numerycznego zagadnienia zderzeń ciał
17:40 – 17:50 Przerwa
17:50 – 19:00
DYSKUSJA GENERALNA
Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza

W godz. 9.00-19.00 portal Niezalezna.pl transmituje relację live z konferencji naukowej dotyczącej katastrofy smoleńskiej.

Celem konferencji jest stworzenie forum dla przedstawienia interdyscyplinarnych badań dotyczących mechaniki lotu i mechaniki zniszczenia samolotu TU-154M w katastrofie smoleńskiej.

W I Konferencji Smoleńskiej poświęconej mechanizmowi zniszczenia oraz analizie mechanizmu lotu i okoliczności towarzyszących w „katastrofie smoleńskiej”, jakiej uległ samolot rządowy TU-154M w dniu 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku biorą udział min. Antoni Macierewicz, Piotr Naimski oraz Beata Gosiewska, Małgorzata Wassermann, Andrzej Melak i Ewa Kochanowska.

Tematyka konferencji będzie obejmować wszystkie aspekty techniczne związane ze zniszczeniem samolotu TU-154 M niezależnie od dziedziny techniki, do której dane zagadnienie się kwalifikuje. Referaty na Konferencję mogą więc dotyczyć zarówno zagadnień ogólnych związanych z mechaniką lotu i mechaniką zniszczenia jak też zagadnień specjalistycznych związanych z analizą danych pokładowych, badań materiałowych, badań modelowych, badań symulacyjnych i innych.

Konferencja została podzielona na pięć bloków tematycznych:

1. Zagadnienia ogólne:
- konstrukcje lotnicze
- katastrofy lotnicze
- metody analiz katastrof lotniczy,
- analizy porównawcze

2. Mechanika lotu i odtworzenie trajektorii lotu
- zagadnienia ogólne dotyczące mechaniki lotu,
- trajektoria samolotu TU-154M w całości
- trajektoria lotu poszczególnych części znalezionych na wrakowisku

3. Mechanika zniszczenia i badania symulacyjne "katastrofy smoleńskiej"
- hipoteza zniszczenia zainicjowanego uderzeniem w brzozę
- hipoteza zniszczenia przez rozerwanie w powietrzu
- hipoteza zniszczenia w wyniku uderzenia w grunt
- hipoteza lądowania awaryjnego i rozpadu po wylądowaniu
- inne hipotezy mechanizmu zniszczenia
inne zagadnienia związane z badaniem przyczyn katastrofy

4. Aerodynamika i badania modelowe

5. Zagadnienia materiałowe i inne

Poniżej udostępniamy szczegółowy program konferencji oraz link do transmisji z konferencji:

WPROWADZENIE
Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza
09:05 – 09:20 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Referat wprowadzający do Konferencji
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE I ANALIZA WRAKOWISKA
Prowadzący Kazimierz Flaga, Politechnika Krakowska

09:20 – 09:40 Chris Cieszewski, University of Georgia - Micro-detail comparative forest site analysis using high-resolution satellite imagery
09:40 – 10:10 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Mechanizmzniszczenia w wybranych katastrofach lotniczych
10:10 – 10:30 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Ocena, technika badań oraz możliwość awarii systemu elektroenergetycznego samolotu Tu-154M
10:30 – 10:50 Gregory Szuladziński, Analytical Service Pty Ltd - Niektóre aspekty katastrofy smoleńskiej i tematy z tym związane
10:50 – 11:20 Przerwa

II. BADANIA FIZYKOCHEMICZNE, ASPEKTY

WYTRZYMAŁOŚCIOWE
Prowadzący Robert Gałązka, Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk

11:20 – 11:40 Wacław Berczyński, Former Politechnika Łódzka, Concordia Univ., Widener Univ., Boeing - Analiza wytrzymałościowa elementów struktury Tu-154M
11:40 – 12:00 Jan Błaszczyk, Wojskowa Akademia Techniczna - Brzoza smoleńska – aspekty wytrzymałościowe struktury skrzydła samolotu Tu-154
12:00 – 12:15 Wojciech Fabianowski, Politechnika Warszawska, Jan Jaworski, Uniwersytet Warszawski - Charakteryzacja próbek 1 - 5 metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizy rentgenowskiej (EDS)
12:15 – 12:30 Jan Obrębki, Politechnika Warszawska - Opis sposobu zniszczenia małego fragmentu Tu-154M nr 101
12:30 – 12:50 Chris Cieszewski, University of Georgia - Assessment of wood properties for the birch samples from Poland, USA, and Smolensk using NIR spectroscopy and SilviScan
12:50 – 13:50
Przerwa obiadowa
III. ZAGADNIENIA ZWIAZANE Z TRAJEKTORIĄ LOTU
Prowadzący Zdzisław Gosiewski, Politechnika Białostocka

13:50 – 14:20 Kazimierz Nowaczyk, University of Maryland - Analiza zapisów urządzeń TAWS i FMS firmy Universal Avionics System Corporation zainstalowanych w rządowym samolocie Tu-154M 101
14:20 – 14:40 Marek Dąbrowski - Położenie samolotu w momencie uderzenia w brzozę i bezpośrednio po uderzeniu wg danych MAK i KBWL LP
14:40 - 15:00 Michał Jaworski - Próba interpretacji wybranych parametrów lotu –trajektoria pionowa oraz kąt przechylenia
15:00 – 15:20 Andrzej Flaga, Politechnika Krakowska - O potrzebie i możliwościach przeprowadzenia badań modelowych w tunelu aerodynamicznym Politechniki Krakowskiej potwierdzających hipotezę zniszczenia samolotu Tu-154 pod Smoleńskiem przez rozerwanie samolotu w powietrzu
15:20 – 15:40 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Hipoteza eksplozji w zewnętrznym zbiorniku paliwa lewego skrzydła na skutek zapłonu elektrycznego mieszanki paliwo- powietrze
15:40 – 16:10 Przerwa
IV. ANALIZA ZDERZEŃ I MODELOWANIE NUMERYCZNE
Prowadzący Grzegorz Jemielita, Politechnika Warszawska

16:10 – 16:40 Wiesław Binienda, The University of Akron - Symulacje komputerowe za pomocą programów LSDYNA3D oraz CFXweryfikujące przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M w Smoleńsku
16:40 – 17:00 Aleksander Olejnik, Stanisław Kachel, Adam Kozakiewicz, Wojskowa Akademia Techniczna - Zastosowanie inżynierii odwrotnej do procesu modelowania lotniczych konstrukcji cienkościennych
17:00 – 17:20 Marek Czachor, Politechnika Gdańska - Testy niszczące samolotów Douglas DC-7 i Lockheed Constellation a katastrofa Tu-154M w Smoleńsku
17:20 – 17:40 Andrzej Morka, Tadeusz Niezgoda, Paweł Dziewulski, Sebastian Stanisławek, Wojskowa Akademia Techniczna - Problemy modelowania numerycznego zagadnienia zderzeń ciał
17:40 – 17:50 Przerwa
17:50 – 19:00
DYSKUSJA GENERALNA
Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza

0
Nikt jeszcze nie ocenił tej publikacji. Bądź pierwszy
Twoja ocena: Brak
Grupy robocze: