Skip to main content

Za obrazę Polaków - bojkot piwa produkowanego przez Grupę Carlsberg

portret użytkownika Józef Wieczorek

Poseł Stanisław Pięta: "Za obrazę Polaków odpowiedzią powinien być bojkot piwa produkowanego przez Grupę Carlsberg"

http://www.spieta.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=386&I...
...30 listopada poseł S. Pięta wysłał do producenta piwa Carlsberg list (w załączniku), z prośbą o interwencję w sprawie reklamy. Przypomnijmy w skrócie jej treść: Kozacki watażka Maksym Żeleźniak po wypiciu "Lwowskiego" zaczyna chwalić się pozostałym Kozakom, jak to podczas rzezi polskiej ludności w Humaniu powiesił na wieży kościoła ?Polaka, Żyda i psa- bo ich wiara jednakowa" (w oryginale "Lach, Żyd i sobaka - wsia wira odnaka")....

0
Nikt jeszcze nie ocenił tej publikacji. Bądź pierwszy
Twoja ocena: Brak

Za obrazę

portret użytkownika Józef Wieczorek

Za obrazę Polaków – krakowianie bojkotują piwo Grupy Carlsberg

http://krakjw.wordpress.com/2010/01/25/krakowianie-bojktuja-piwo-grupy-c...

Józef Wieczorek

List wyjaśniający fakty,

portret użytkownika Józef Wieczorek

List wyjaśniający fakty, dotyczące sponsoringu piwa Lwowskiego

Szanowni Państwo,

pragniemy wyrazić nasze głębokie ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji dotyczącej piwa „Lwowskie" - sponsora emisji serialu historycznego pt. „Historia ziem ukraińskich” na kanale „24” w ukraińskiej TV.
Była to kolejna emisja tego serialu, który po raz pierwszy wyemitowano w telewizji ukraińskiej 2 lata temu. Wówczas serial spotkał się wśród widzów z bardzo pozytywnym odbiorem, czego dowodem były liczne wyrazy uznania kierowane do redakcji kanałów TV, które go emitowały.
Browar Lwowski nie był odpowiedzialny za powstanie tego serialu, jedynie zakupił pakiet sponsorski, nie dysponował prawem dokonywania kolaudacji, czy też wprowadzania jakichkolwiek zmian do serialu; Browar nie miał również żadnego wpływu na jego autorów ani na przygotowanie fabuły serialu. Wyświetlono 183 odcinki serialu, ukazujące negatywne i pozytywne strony historii Ukrainy.

Po drugiej emisji serialu, ukraiński dziennik „Gazeta po-ukrainski” w numerze 922 z 2 listopada 2009 r. opublikował artykuł, w którym autor (dziennikarz gazety) doszukiwał się związków marki „Lwowskie” z fabułą serialu. W naszej opinii informacje przedstawione w artykule były przedmiotem manipulacji. Rzekomo wypowiedziane w filmie słowa Maksyma Żeleźniaka, że „po wypiciu waszego piwa powiesiłem /zabiłem na kościelnej wieży Lacha, Żyda i psa – ponieważ ich wiara/polityka jest jednakowa” nigdy nie padły w tym serialu ! Zostały w tym wypadku wymyślone przez autora artykułu.
Jeden z odcinków opowiada historię zdobycia jednego z polskich zamków przez ukraińskich Hajdamaków (walczących przeciwko polskim władcom), kierowanych przez atamana Maksyma Żeleźniaka. W serialu ich działania zostały określone jako „straszna rzeź”, a następnie wspomniano, iż po zajęciu zamku Hajdamacy powiesili polskiego księdza, Żyda i psa, pozostawiając napis „Lach, Żyd i pies – ich wiara jednakowa”. Autorzy serialu w ten sposób przedstawili jedną ze strasznych i zbrodniczych kart w historii Ukrainy.

Jest nam bardzo przykro z powodu tej sytuacji. Sponsorując ponowną emisję serialu historycznego, nie zamierzaliśmy obrazić przedstawicieli żadnego narodu. Podkreślamy, iż obecnie ten projekt sponsoringowy został już zakończony, a w przyszłości będziemy z większą ostrożnością podchodzić do sponsorowania przedsięwzięć o charakterze historycznym.

Jednocześnie pragniemy podkreślić, iż traktujemy przedstawicieli wszystkich narodów bez wyjątku z najgłębszym szacunkiem i jesteśmy całkowicie przekonani o tym, że stosunki pomiędzy wszystkimi krajami i narodami powinny opierać się na tolerancji i przyjaźni oraz poszanowaniu wzajemnych różnic.

Wszystkich, którzy poczuli się dotknięci lub obrażeni sposobem podania informacji zawartej w jednym z odcinków serialu «Historia ziem ukraińskich», wyemitowanym w ukraińskiej TV na kanale «24», treścią jakiego była rzeź w Humaniu podczas powstania Hajdamaków, a sponsorowanym przez nasz podmiot zależny – Browar Lwowski serdecznie przepraszamy !

Svetlana Veselovskaya
Dyrektor ds. Komunikacji Browaru Slavutich

W załączeniu przesyłam wyjaśnienie tej przykrej historii.

Melania Popiel

Melania Popiel

Dyrektor ds. Komunikacji/ Communications Director
Tel. +48 22 543 14 06 Kom. +48 601 617 300
melania.popiel@carlsberg.pl

Carlsberg Polska SA
ul. Iłżecka 24 02-135 Warszawa Polska NIP 869 000 30 54

Tel +48 22 543 14 00 Fax +48 22 543 14 60
www.carlsbergpolska.pl

Carlsberg Polska SA z siedzibą w Warszawie,

PL 02-135 Warszawa, ul. Iłżecka 24

Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym

dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy

KRS pod numerem 35347

Kapitał akcyjny: 28.720.701,00 PLN (w pełni opłacony)

Opcje wyświetlania odpowiedzi

Wybierz preferowany sposób wyświetlania odpowiedzi i kliknij "Zapisz ustawienia" by wprowadzić zmiany.